petrasmilies

Alla inlägg under januari 2011

Av Petra Callegård - 31 januari 2011 12:12

Jag ska stänga ner dumburkarna och ta en tur på pållan i fina vädret nu =)


livskvalitee kallas det =)

Trots snö och kallt och hårt! Men solen skiner och i morse kvittrade fåglarna. De ute alltså! Mina inne hörs ju jämt ;)


Hörs <3

Av Petra Callegård - 30 januari 2011 14:20

Vilodag...mmm smakar på ordet och tycker det smakar bra   

Tänkte städa, för huset ser ut som en tornado dragit fram, men Vickan ville tjäna en slant och jag lutar mig tacksamt tillbaka i viloläge <3


Jag har haft som tand-ilningar i "lårkulsgångjärnen" i natt också! Såå irriterande. Fått sova till tre tiden sedan kör det igång och dum som jag är ligger jag och vänder och vrider till jag blev galen. Då va kl halv åtta! Två panodil och i säng igen. Fick några timmars sömn till.   


Har också roat mig med att försöka lista ut vilka snarkningar som tillhör gubben och vilka som tillhör Digger!


Jag har inte varit uppe än och tittat på Rickys hov. Hmm...Tror nog det går bra. Jag ska upp framåt em. Är hon inte halt så blir det lite skritt jobb på hemmaplan.


Jag skulle vilja ha lite fler Back on Track produkter    Någon som vill skänka   

skulle vilja ha till mig själv också. Till nacken vore inte dumt. Eller nått att linda in hela mig i    Vill ha mer till pållan med, men det är så dyrt!


Suttit och "bläddrat" på nätet på spanska hästar    Ahh vilka skönheter. Jag är så sugen på att komma igång med Ricky. Det finns så mycket jag vill lära henne. Tänk vad smidigt det skulle vara att ha henne i trädgården    


Du ska inte tro det blir sooommar ifall inte nån sätter fart...

Snälla folket , om det bara är det som behövs så sätt fart   

Se till att snön smälter nu...


Skrattade lite åt grannkatten    han gick i Diggers tass spår, såg lite kul ut. Katter är lata, men söta.


Jag ska snart ta mig ur myskläderna och i stallkläder och bara ta det lugnt där med. Vilodag var det   


Och, jaa, jag gillar smilies. haha




Av Petra Callegård - 29 januari 2011 17:16

Jag har vänt och vridit på mig hela natten...

Kanske inte så konstig när jag sovit så mycket innan men det värkte i alla leder också. Så irriterande!

Haha tror kroppen legat för mycket på sistone ;)

 Idag skulle Vickan och jag in för att förhoppningsvis köpa ridstövlarna vi provat innan jul. Såg i tidningen att Vapencentralen gått i konkurs och sålde ut allt. Tråkigt =(

Men vi hoppades på att stövlarna fanns kvar =D

Nehe =( de gjorde de inte.

Blev ist ett par vinter stallkängor till mig och fina mat/vatten skålar till Digger.

Jag vill egentligen ha en slabb-ring runt vattnet =/ meen de va såå fina ;)


 


Vickan handlade lite kläder för egna plånboken inne i staden. Medan provhytten levde farligt ;) ringer Madde. Ricky skadad! Åhh... Gubben och vi hade samåkt in för han skulle göra ett snabbjobb. Sorry han fick ta jobb-bilen hem.

In till apoteket för påfyllning av sjuklådan innan det bar av hemmåt.

Inte första gången hon fixar till sig så här =/

Det tar ju sådan evinnerlig tid för det att läka, innan det växer med hoven ner så blir det sprick-risk. Hoppas det nu inte blir infektion i det. Madde hade tvättat och fixat innan jag kom, Tack, så jag ville inte öppna mer. Veterinären ville att jag inte skulle bandagera! Men håller delvis med så så fick det bli.

Håll tummar att det inte blir skit av det nu...

Rätt äcklig bild =/. Såg bättre ut rentvättat.


    


Nu är Vickan och jag anmälda till Falks helg-läger, varsitt =o 

Väntar lite till in i vår, tror vi har mest ut av det när vi är lite mer igång =)

Skoj skoj =)


Snart väntas Tacos här, tänd brasa och TV =D


Kram och go

Av Petra Callegård - 28 januari 2011 11:01

Brr attans kallt nu när man längtar till våren som mest =/

Men solen skiner, det lättar upp.


Jag har legat pall sedan tisdags morse faktisk! Har sovit mig igenom tisdag dag och natt, onsdag dag och natt! Ca 30 timmar på två dygn. Idag vaknade jag och kroppen kändes lättare och knoppen var mycket bättre. Nu är det denna matthet som sitter i kroppen efter att bara fått i mig en tallrik kräm och ett litet glas nyponsoppa igår.

 Fortsatt soffläge med gott samvete

  

Vete sjutton vad det var, hoppas innerligt att det inte är min gamla migrän som kommer smygande tillbaka efter en dvala på ca 14 år!

Den försvann efter att barna fötts och så kan det vara sägs det. Himmel otäcka tanke att börja om med småbarn för att slippa migrän =/

Näe Tack, fram för starka medikament ist. Jag älskar mina ungdomar men de finns gränser ;)  


Just nu förbannar jag skaren som snön har!

Igår när jag släppte ut Digger så kunde han inte motstå en söt typ Stövare på cykelvägen. Vi har skottade vägar i trädgården som funkat kanon hela vintern men just igår kom han på att snön bär honom! Och när staketet knappt syns för all snö så blev vovvan aldeles för lockande!

  

Stackars matte till vovvan, vilken syn som gick henne till mötes. En lycklig briard och en mindre lycklig Petra i strumpor, myskläder och två dagars sovruffs.

Hon var mycket trevlig och mottog min ursäkt. Phuu. Kunde vart värre. Digger ville bara hälsa men lyssnade på vovvans matte och höll sig på lite avstånd.

Jag vet att det är löptikar runt om nu, det och denna skarsnö är inte mina favvoriter just nu!


För andra gången blir Kinamaten och firningen av pappsen inställd =(

Men den som väntar på nåt gott...


Tagit mig en ledig helg för jag tror jag behöver det. Tack Liza för bytet.


Är lite Ricky sugen nu efter att inte varit där på två dagar, eller en dag! Jag var faktiskt uppe en timma och gav lunch i tisdags, men pållan kom inte in då jag var hängig.


  

Tack till tilda som drog hela lasset som jag skulle gjort. Skönt gäng som ställer upp när det behövs.

Men orken är inte här än så det får vänta med pållan till senare under dagen.


Fick precis en fin blomma av Åsa =) Tack snälla, ska tända ljuset i den och inta soffläge.

Tror det ska bli en film dag här.


Ha de bra

Av Petra Callegård - 25 januari 2011 16:10

Har haft TV teknikern här i dag. Efter mycket om och men så visade det sig att det är boxern det är fel på!

Nya samtal efter att suttit i kööö hur länge som helst. Jag var lite tuff ang garantier och reklamationsgarantin så vips fick jag en ny hemskickad =) Kan ju få tro att det var för att jag var lite tuff ( men ödmjuk) och inte att de har haft problem med denna boxer i fler fall =/


Att det kan vara så stressande att inte få lyssna och titta på TV! Jag vill inte vänta en vecka på ny boxer =(


Digger var lite rolig när teknikern var här. En gubbe i arbetskläder som dessutom luktade tik! Han fjäskade så till den milda grad så när teknikern bad honom sitta, vilket han inte hade tid till, sa jag till honom att sitta. Vet ni vad han gjorde då?

Satte röven i teknikerns knä och vände sig mot mig och mopsade och skälde! Han tyckte helt klart att det var hans tekniker!

Tror förklarningen ligger i att han var ju med husse på jobbet i många år och gubbar med arbetskläder är tokroliga! Man får busa med dom och hoppa på dom och de är rediga grabbatag. Denna tekniker gjorde likadant!

Jag blev ratad =/ Haha


Stallet, brodda, skrittjobba övergångar och snön faller.... känns som att jag faller lite med den jag med...


Sommar, värme, sol, semester

Längtar...

 


Kalas på Lövö om en stund. Gratta hela hiet <3<3<3<3


Direkt till jobbet efter det.




Av Petra Callegård - 24 januari 2011 17:10

Telefonkön till Canal Digital gjorde så jag missade solen =/


Plats nr 8 i kön hur länge som helst! För att få förklarat för mig att de inte hjälper till utan kan ge mig tele nr till någon som hjälper. Vänta ett tag sa hon....Flera minuter till för att få tel nr till Ålems tv/anten service! Himmel jag undrar om hon bläddrade i en katalog och hade bindel för ögonen eller vad? Jag hade onekligen fixat det snabbare själv om jag fått veta vem jag sökte!


Solen som jag skulle ut i försvann!


Men men, Digger och jag drog till stallet och det hade kattskrället också gjort så stackars Digger fick vackert sitta i bilen. Tråkigt! han blir så glad när han får följa med. Men han är ju glad att va i bilen också iof =)


Idag reagerade Ricky när jag bromsade i ute på vägen!

 Från stillastående till racerfart med lite huvudknyck mot grinden medan de andra stod kvar och undrade vad som hände! Haha mitt Ego vill tro att hon såg sin älskade matte komma =D Men risk är väl att hon såg en bil komma och det kan betyda mAAAt =/


Blev iaf ett skrittpass, lite klättring och sedan sidförande och halter och övergångar. Ryggningar börjar sitta i en nästan bra form nu.

Duktig pålla <3


Pratade med Maria om träningarna i dag. Ett tillfälle för vickan och ett för mig!

 Bara att inse att jag måste sälja något! Eller massor! Eller vinna på lotto!

Jag har ju lite att sälja iof men att det ska vara så trögt att få ut det på blocket...

Kanske hjälper att blinka åt gubben?! Ne, han går inte på det längre ;)


Nehe nu styr jag vidare

svejs


Av Petra Callegård - 24 januari 2011 11:56

Första semlan för året är uppäten. Mumma va gott det var.


Har legat och snurrat i sängen i natt mellan 3 och ca 5, så olikt mig som kan sova stående var som annars! Sov som gottast när klockan ringde. Men upp och iväg på handledning med jobbet. Helt ok bara jag vaknat =P Kaffe på statoil hjälper till ;)


Får se vad dagen ger.


Kramen


Av Petra Callegård - 23 januari 2011 18:50

Jag mår inget vidare   

Men det är så där så det inte går att sätta fingret på vad det är. Fladder och tryck = olustig. Men men har ju fått en tid för lite mer koll så jag försöker att inte tänka på det men det går inte så bra!

Slutklagat!


Pållan fick en vilodag =/


Men snart är vi i gång igen. Maria - läger i planeringen   

Ska bli skoj. Ser jag fram emot.


Vickans rum blev bra tillslut. Hon blev nöjd =)


Gubben och TVsingnalerna vart det lite värre med =O Han fick in ettan och tvåan. Sedan var det tvärkört.

Får krypa till korset och skicka efter den dyrare gubben.


Snart till stallet och pussa på pållan.


ha det bra

Ovido - Quiz & Flashcards