petrasmilies

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

200 inlägg..

Av Petra Callegård - 13 april 2012 17:27

Ja 200 inlägg har det blivit på den här bloggen tills nu. Nästan det dubbla med foton. Det är bra :)

Jag började blogga Februari 2009, då på Petraca som finns som länk på sidan. Oj så länge sedan!

Varför blogga? Jaa... Varför inte?... Jag har alltid gillat att uttrycka mig i skrift så för mig är det ett skönt avbrott i vardagen att sätta mig med bloggen.

Att alltid skriva intressant och roligt vore ju kanon om jag kunde, men så är det inte. Jag reflekterar över dagarna och framförallt arbetet med Ricky och tänker inte så mycket på att ni som läser ska tycka det är roligt att läsa. Men hoppas givetvis att det är det någongång ;)

Så jag kör på lite till för min egen skull och hoppas någon i cybervärlden är med mig ;) och det är helt ok med kommentarer =)


Dagarna som gått i lite bilder


Ricky som vilar på ett bakben gör mig glad. För det kunde hon inte förut.

Det har gått bra men inte så bra i ridningen som det gick på träningen sist, men det är väl så det är ;) känner ändå att vi har passerat en tröskel men stöter ju på nya utmaningar hele tiden vilket iof betyder att pållan utvecklas =)

Vi jobbar på


Tänka sig att jag har haft sällskap av Sebbe två morgonfodringar denna vecka! Skoj :)

   


Har varit delaktig genom att titta på och sörpla kaffe medan bil och släp fick sommardäck. Gubben passade också på att utfodra min oerhört törstiga bil på både motorolja och servoolja =o

Så nu klara vi oss ett tag till ;)


Han fixade också så jag kan låsa mitt skåp så det inte öppnas i tid och otid. Pållan gillade inte när dörren öppnades under färd!

 


Jaa och sedan denna regniga fredagen den 13:e har jag tillbringar med Morgonfodring i regnet, lunchfodring i regnet, insläpp i regnet och då byta totalt dyngsura täcken på de stackars hästarna, däremellan har jag städat skafferiet och vart vid återvinningen två ggr och rostat musli och bakat knäckebröd tre ggr...

Japp tre ggr! Första gången satt allt fast i pappret, bara att kasta, andra gången fick jag ett hjärnsläpp och dubblade mjölet! Fick slänga klumpen haha tredje gången gillt :)

Attan så gott ;P

   


Men nu ska jag ha fredagsmys


Kram och go

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Callegård - 16 februari 2013 12:08

Man kan tro att detta blivit en förkylningsblogg! De sista inläggen har skrivits i förkylningens anda och även detta inlägg skrivs med samma envisa förkylning i kroppen! Penicillinen har gjort en hel del men nu är kroppen sleten :( och trycket i öron...

Av Petra Callegård - 30 januari 2013 10:37

Ja nytt år har det hunnit bli och snö så det räcker har vi också fått. Men varje dag nu är en dag närmre våren :) Ska bli så skönt med vår och sommar!   Allt blir så mycket enklare när mörkret och kylan försvinner. Vore tacksam om alla baciller o...

Av Petra Callegård - 8 november 2012 20:31

Jag är sällan sjuk men nu är jag faktiskt förkyld som bara den! Känner mig inte så sjuk i kroppen, vilket är skönt, men jag kan ju inte åka och smitta ner mitt jobbgäng! Det straffar sig bara när det går runt oss allihop och vi inte blir friska på ...

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H. Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-) Inget är hel...

Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här... Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.   Nu när inte Ricky är med oss lä...

Ovido - Quiz & Flashcards