petrasmilies

Alla inlägg under juli 2011

Av Petra Callegård - 31 juli 2011 16:18

Det är en farlig sport vi sysslar med och allt är inte bra för mamma-hjärtat att se. Det åskade också vid detta tillfälle! Hua...

Men tycker ändå min kommentar var rätt så cool!



 

Lilla Rickan tyckte studs var en bra idé =O


En bom mellan gjorde susen =)

Fin avslutning och jag kunde andas ut ;) 



 

Går bättre och bättre trots missödet.


Kram och go 

Av Petra Callegård - 27 juli 2011 18:26

Tidig morgon var det i dag.

 Lite kaffe sedan släppte Vickan och jag ut hästarna. Mockade och fixade det som ska till när vi ändå var där. Pållan har haft en ledig dag enligt schemat idag och det passade oss perfekt när solen hälsade på =)


 

Vi har bästa solaltanen om solen nu är framme vill säga. Och tills vi bestämt om det ska till tak på eller inte...

Idag har vi njutit av solen iaf så jag är allt lite kräfftlik i tonen =)

Som bakgrunds musik har vi haft motorsåg och fallande träd =)

Hoppas de ska ta många träd!

Vi lever lite i skuggland så fort klockan drar sig mot kväller och jag saknar kvällsolen så det skriker ibland.

Men idag är jag nöjd och lite svidig i skinnet =P


 

Ikväll är det häst kväll på tv med både hoppning och dressyr.


En bra dag och hoppas på lite mer sol fler dagar =)


Kram och go


Av Petra Callegård - 26 juli 2011 11:37

Digger har blivit bättre med kisseriet =) Det är bra. Nu ska han bara sluta tugga gräs =/ Han gör detta med jämna mellanrum trots att tonsillerna är bortopererade!

En halskoll och en vacinationstid har vi på intågande.


Blää säger vi om det


En bild av Läckebys minneslund. Den är fin att besöka, vilket händer ibland när vi ändå är där. Vi har Smulan, Gosan och Tjoffsan som vilar där.

Konstigt men man känner lugnet och vördnad innför lunden när man är där. Man läser omedvetet på små minnesord som sitter på staketetoch känner med dem som misst sin vän.

En stilla plats.

 

Undrar om solen ska visa sig under min sista semestervecka? Igår var det sommar =) men idag? Man ska inte hänga upp sig på vädret men lite gör jag det i alla fall ;)

Får se vad dagen erbjuder...

Vickan fick en veckoplanering av Marina och jag blev utan häst... Just så här på sommaren skulle vi vilja ha två hästar att rida. Jag blir så ridsugen när jag tittar på träningar.

 Men nu börjar Vickan åttan och har förhoppningsvis insett att man måste plugga lite ;) och det ihop med kompishäng, som är viktigt anser jag, såklarar vi oss med en häst. Sedan får tiden utvisa vad som blir och inte blir.


Om jag kunde jobba halvtid men få pengar för en och en halvtid skulle livet vara kanon =D

Då räckte pengarna och tiden till två pållar och allt jag skulle vilja köpa och alla träningar vi vara med på och allt annat man inte hinner eller har råd med...


Man blir inte lyckligare av massa pengar?

En samvetsfråga ;)


 

Svejs  

Av Petra Callegård - 26 juli 2011 11:14

Vickan och Rickys träning för Marina gick hyfsat.

Mycket travbommar och serier med travbommar och galoppbommar. Måste säga att Vickan har ett fantastiskt lugn i sig när hon tränar, för någon annan än mamma då ;)

 Ricky blev som vanligt stressad så fort det blev ett litet kryss efter bommarna =/ Det visar hon genom att ett par meter innan travbommarna så stoppar hon upp sig och smågalopperar på stället, men tar i detta ej skänkeln! När låsningen gått över så är det hopp i raket fart, över allt som ligger framför henne! Om hon själv får välja... livsfarligt ju!

Alltså Vickans jobb är att vara lugn, ej bli hård i handen, ej pressa och i detta övertala pållan att skritta fram eller om det går trava mot bommar och hinder!


Travhoppade två serier i en åttvolt.( travbommar-litet kryss-galoppbom-oxer-galoppbom) När det närmade sig slutet så låste det sig fullkomligt i pållan =(  Hon ruskade på huvudet vägrade ens gå fram mot hindret och de fick jogga bort från hindren och återkomma till lugnet och att hon ska lyssna på skänkeln.

När lugnet var åter så hoppade de allt igen bättre än innan!


Duktiga var de =) Trots tokerier.. Vi är så väl medvetna om detta men tror på pållan ;) och jobbar på.


Har ju tredelat bett på henne nu igen och tycker det har fungerat, men efter träningen var det blåa kläm märken i mungipan igen. Det raka bettet är nog åtgärden men hon var svår för Vickan då, hmm. Får ta ett snack med di lärde ;)


Har både bilder och filmer men som sagt ( ingen som vill dela med sig av sin kunskap? ) har jag inte begripit mig på vad jag ska göra för att få in dem i dumburken =/

Av Petra Callegård - 23 juli 2011 16:10

Helt plötsligt är det inte viktig hur gångjärnen på skafferidörren ser ut!

Jag hade tänkt mig lite äldre model typ "Ernst" gångjärn utanpåliggande i svart.

Letar på nätet gubben och jag och är som vanligt inte direkt överens.

Han tänker praktiskt hållbart och jag tänker estetiskt och hållbart!

Letar vidare och inser at vi inte löser detta i dag...


Samtidigt går tankarna till Norge...

Vilken fruktansvärd tragedi!

Jag får tårar i ögonen när jag läser och tittar på Tv.

Det känns så onödigt, extra onödigt då det var många unga.

Jag kan inte ens tänka mig in i den skräcken som var...

Jag vill backa tiden och tänka att det inte hänt...


Vad går så snett så att en människa, som du och jag, utför en sådan handling?

Vad finns hjälpen i tid? Vet ej om det hade gått att förutspå på något sätt, inte det jag säger. Men han mådde inte bra...


Hoppas all hjälp räcker till, till dessa människor som nu behöver så mycket.

 Så onödigt...

Så sorgligt...

Så skrämmande...


Tur vi inte bestämmer gångjärn idag för då kunde det bli vad som, för det är inte viktigt...


Ta hand om varandra <3




Mmm

Av Petra Callegård - 21 juli 2011 21:02

Mumsar på lite blandade nötter och dricker en Cider och struntar fullkomligt i att det inte är nyttigt!

Nackjäklen har inte vart med mig idag heller och det gör mig gnällig!


Suttit en stund och försökt hitta ett program till nya telefonen så jag kan få över bilderna hit. Men jag vet inte alls vad jag ska ha =/

Hjälp mottages tacksamt!


Pållan har Vickan ridit nu ett tag då min nacke inte vart med mig! Det har gått bra, hon har hoppat henne lite och fick äran att ensam rida uppe vid ridhuset då jag fick köra hem hjälten för dagen..

Hjälten är Sebbe som gick från samhället till ridhuset för att hjälpa mig =)

Jag hade lastat Ricky och när jag skulle stänga bak såg jag ett getingbo!!! i transporten!!! Ok, ett litet men med min getingfobi så spelar det ingen roll!


Jag klurade på läget men tänkte att det förhoppningsvis inte var någon geting hemma och smög upp till ridhuset med pållan i släpet och lite nerver i magen... Sebbe mötte upp och när alla var utom räckhåll för de eventuella getingarna såg han till att boet blev borttaget =D

De hade byggt på tre dagar!

Urgh för getingar!


Ströglor lite på en film med Mel Gibbson och lite rymdnissar ;) Ska nog krypa ner under filten i soffan och se färdigt den.

Brasan är tänd och allt är klart för att mysa lite.










BoT

Av Petra Callegård - 18 juli 2011 22:06

Japp, Back on Track...

Jag har sagt att jag tror på detta så nu är det upp till bevis för BoT!

Jag har så förbenat ont i nacken   så när vi var i staden så blev det ett inköp av ett nackskydd. Snälla! säg att jag inte har trott fel...

Jag tycker ju att pållan blir fin i benen av BotTen och att det värmer jättemycket under täcket.

Kan inte fatta varför den tjurar så nu? Skitnacke =/


Det blev huvudvärk av nackvärken så Ricky fick vila idag.


Har ist varit duktig att rensat och sorterat massa foton i datorn. Det är välbehövligt och jag är inte klar!

Fast datorn tyckte tydligen det då den låste sig! Så tröttsamt! Den gör så ofta nu så därför ska alla kort fixas iordning och säkras, för den klappar säkert ihop när som =O

Någon som vill bli av med en?!


Jag lägger in en ansökan om sol till i morgon. Går det bra!

Sol, sol, sol....


Om det är sol i morgon och om det är ok i nacken ska jag städa min bil!

Mycket välbehövligt, ska jag säga. Ny klädsel ska den få och lite lukta gott =) Vem vet? Den kanske kan få en tvätt utvändigt också   




Av Petra Callegård - 18 juli 2011 13:06

Ja nu får vi göra något åt elendet!

Regn regn regn. Så ledsamt.

Vickan och jag tar en tur till staden =)


Ett stallbesök innan för att mocka och fixa fodret. Tiden och lusten får avgöra om Ricky får vila eller ej ;)


Vaknade med värsta huvudvärken idag igen =( Tycker det kommer ofta nu för tiden.. Preparerade mig med dubbel treo redan kl 7 i morse och lite panodil farmmåt lunchen så jag kan hoppas jag inte får ont av att köra nu som det kan bli tyvärr. Men rastlösheten svider i kroppen så nu ska vi iväg, så det så!


Finaste Ricky <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards