petrasmilies

Alla inlägg under september 2012

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H.

Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-)

Inget är helt klart än, men jag tror på denna. Så lite tummar, Tack ;-)

Till er nyfikna...



Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här...

Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.


Nu när inte Ricky är med oss längre och hjälper våra hjärnor att arbeta så kryper tristessen i kroppen! Saknaden är som den är, och jag vet att vi tog rätt beslut. Igår var det en månad sedan och hästsuget gör sig påmint!


Vi har varit och kikat på tre hästar som allihop var fina och trevliga men det sa inte klick...

Nu har vi en rutt med sex hästar som ska få visa sin bästa sida för oss på fre och lör :)

Vem vet! Kanske säger det klick...

Jag går på färgen ;P haha


I övrigt så har jag vart oerhört rastlös en bra tid nu. Faktiskt lite innan Ricky skadade sig och Vickan red mer än mig. Så rastlös, så spåret har fått mig som sällskap ;)

Jag som alltid fuskat i skolan och haft allehanda ursäkter så som astma, pollenallergi, migrän mm alla sanna iof men jag bredde på lite ;)

Har alltså¨aldrig sprungit! Min motion har varit hästarna!

Jag började lite försiktigt redan i Maj i hop med Digger, men han höll inte :( Hans opererade armbåge fixar inte det tyvärr, så då blev det inte av alls på ett tag.

Jag började springa igen ordentligt (v27) veckan innan jag gick på semester och i lördags sprang jag Nattloppet i Kalmar!

Knappt jag fattar det ;P

Har ju fantastisk hurtiga arbetskamrater som peppat och vart guld värda =)

Så jag tog mod till mig och lyckades lura med Vickan, syrran och Malin.

Vi var jätteduktiga!

Men kan säga att jag trodde nog att det skulle vara mer som ett mysigt motionslopp än det (iofs mysiga) elitlopp som det faktisk var!

Men oerhört kul att vart med.

Nu är det farten som måste trimmas!

Så jag har idag efter nattajobb och innan husets makeover, sprungit i spåret!

En kort runda med Digger som uppvärmning och sedan ett långvarv med intervall, fullt ös - power walk. Attan vad trött jag blev...


Nu är jag redo för duschen och sedan får jag allt ta tag i huset.

Hej så länge, kanske hörs snart igen.

=)




Ovido - Quiz & Flashcards