petrasmilies

Alla inlägg under april 2011

Av Petra Callegård - 30 april 2011 19:27

I går vaknade jag med sådan yrsel som jag har haft förut ett par ggr! Vete sjutton vad det är, men helt klart irriterande!

Idag är det något bättre och är förmodligen borta i mån. Men jag blir så hämmad! Det är bara gott att ta det lugnt när man själv vill det...


Men bara att inse när man går som på bomull eller i ett vacum  och det drar åt vänster, och snurrar till vid vissa rörelser så är det bara till att anpassa sig =/


Jag som vart så ridsugen efter Vickans träningsdagar får vackert vänta! Kunde inte ens ta hovarna i går! Men idag gick det =)


Sist jag frågade läkaren så pratades det om kristaller i öronen eller någonstans som kom i otakt eller nått! Haha

Kristaller vore ju trevligt att ha men fasen inte i skallen!


I övrigt hade det gåt bra hos Maria för Vickan och Rickan. Efter kiropraktorns sista omgång så finns det galopp =) men sista budet nu är att hitta förtroende för att det är ok att galoppera och att det inte ska göra ont. Det går fort! Men nu är det kontrolerad kaos =P

Min stackars mamma var med och skulle titta på dem och hon höll på att formligen svimma av skräck! Såå fort gick det och huvudet i taket =o

Men skadade som vi är av rickys problem, Maria,jag och Vickan så bara log vi och sa att det här är ju skitbra! Nu ska det gå att få ordning på henne =)


Idag har vi gjort slutprovet på vår Grönt kort kurs =)

Alla rätt både Vickan och jag! Känns ju bra ;)


Lite grillat är intaget och soffan väntar. Borde ha badat Digger som luktar sur disktrasa =/ Men han kan kanske ligga hos husse i kväll =) han är inte lika kinkig =P


Kram och go


Av Petra Callegård - 26 april 2011 18:38

 På väg hem från Sinnerstad svängde jag in till Karlsson i Högsby =)

Jag hade ju en hel dag att slå ihjäl ;) haha


Fina blommor från gubben ( inte plockade trädgården, inte vår trädgård iaf =o )

Fina blommar att titta på när jag solade =)   

Lite pyssel jag köpte på Karlssons =)

En komihåg tavla med fotoram i.

 

En annan fotoram.

 

Bildkvaliteen är underbar eller inte!

Men nu är det ju så att jag orkar inte växla mellan telefonerna och ur och i med sim-kortet så det blir lite taskiga bilder ett tag =/


Tänkte använda superlim till min telefon men Vickan avrådde mig mycket bestämt ?! Hmmm


För mycket fritid eller bara en vanlig dag för andra ...


Kram och go so long <3

Av Petra Callegård - 26 april 2011 18:17

Vad gott det var att höra pållans gnägg när vi ropade på henne i dag på fm =)

Finaste vad vi saknade henne. Haha

 Jag var kvar en stund så jag kunde kika på första träningen. Ville ju se vad som hänt efter behandlingen.


Det som hänt var att ricky fattade galopp i båda varven =) fort, men inte jättefort och hon kunde behålla galoppen över långsidorna i ett par varv =)

Låter knasigt att vara nöjd över men det är vi =)


Hon såg också längre ut! Hon vickade på rumpan och stampade inte så mycket med benen =)

Harmoni <3


Hoppas det håller i sig.


      Bilder från idag      


Bjuder på en bild från i lördags när de hade hoppat studs i nya shabraket och luvan =) 

Av Petra Callegård - 25 april 2011 20:53

Härliga soliga dagar har det varit.

Vi har hunnit fira födelsedag ute i fina vädret, grillat blev det på födelsedagsbarnets begäran =)


Vi hann också med att köra Ricky till Sinnerstad på morgonen innan kalaset...

Hon skulle få kiropraktorbehandling och vi kunde inte få ihop det utan att klonat oss! så de fixade läget åt oss och i dag har hon vilat efter behandlingen. I mån är det dags för Vickan att bli ditkörd för träning i dagar tre =)


Ricky var bättre i muskulaturen men fortfarande sned i höfterna så de rättades till, länden var fin men hon lossade nacken och bogarna igen.

Jag hoppas så innerligt att detta ska hjälpa oss att få pållan ordentlig =/


Ibland så skulle jag bara vilja leva ett så där vanligt liv... så där man lever när man inte har häst... när man har pengar över till annat som att shoppa loss de där onödiga sakerna som man inte behöver men vill ha... när man har den där tiden till att göra något roligt eller bara vara med någon man tycker om att vara med...

Hmm men sen då?...

Näe jag skulle nog bli lite tokig ;)

Men jag skulle vilja ha lite av det där andra livet. Jag försöker få en mix men ibland är det svårt. Jobbet tar bara mer och mer tid för mig =/  pengar är bra men min fritid är mer värd...


Ja ja lite klagiga funderingar så här på kvällskvisten ;)


Livet rullar på och det är bara jag som kan ändra det om det inte passar.


Men jag är rätt nöjd trots allt, gubben min kom hem i kväll med en plockad bukett blommor <3 det är inte fel =)


Nähä bilen är packad och jag ska jaga Vickan så hon har packat klart innan natta, sedan blir det till att pussa lite på pållan i mån ;) och titta på första träningen innan det blir föräldrafritt där =P


Kram och go


Av Petra Callegård - 22 april 2011 11:23

Igår var jag och lilla mammsen i Kalmar och snurrade =)

Vi hade så mysigt och hade våra skrattanfall som jag bara får med mamma och syrran! haha <3


När jag kom till pållan senare på kvällen så stod hon och vilade på vänster bak! Det är alltså så att hon vilar aldrig på bakbena i vanliga fall.

Det måste ju bero på att hon varit låst i länden och höfterna =)

Så häftigt! Jag tror det ska funka =)


     

Sedan har hon sin last som ingen i världen kan ta ifrån henne. MAT!

Kompisen Nina lämnar hö och tar det goda gräset ist. Men Ricky! Nä nä Hö är gott =)

 

Ett till tätt kiropraktorbesök var inplanerat men nu infaller det en helg innan jag hade tänkt och då löser jag det genom att ta hästledigt =)

Haha jag kör ner henne till Maria på sön mo. Kiropraktorn är där på sön då firar vi Vickan! Så jag lämnar min pålla där och så kommer vi dit på tis när Vickans träningar börjar =) Bra va ;) Ibland så...

Det funkar när man kan lita på folket =) Och det gör jag i detta fall.


Vickans rygg är uppkollad och blir det inte värre får hon rida...


Nu ha vi en påsk helg och en firar helg och en kurs helg framför oss, och i det virret ska vi köra iväg pållan också...


Jaja det kunde vara värre =)

Solen skiner

  



Av Petra Callegård - 19 april 2011 19:57

På massagebänken blir jag frågad hur jag har mått sedan sist? Jo men det är ok säger jag!  Eller sedan tänker jag efter lite...Jag har ju för sjutton behövt ta linement och värktabletter för nacken och axeln! Och det stramar ner i korsryggen...

Hur van är man att säga Jo men det är bra!!!

Knasigt att minnet är så kort ;)

Men det är väl tur det iof så man inte gick och tänkte på allt elende hela tiden.


Ang att minnet är kort så märkte Nina och jag det på jobbet i dag att det man inte har i huvudet....Haha Svårt att utföra saker när de väsentliga sakerna står kvar hemma! Bättre tur nästa gång ;)


Har idag slagit till med att köpa sadeln till pållan. Så nu efter två dagars ridvila så växer taggarna igen. Det skaa gåå..


Lite Så ska det låta på TV nu =)

Haha Nanne och Jessica, Liten och Stor =)

Min insikt trillade ner om hur det måste se ut när jag umgås med vissa =P

Tur jag inte upplever det så som det ser ut ;)


Svejs

Av Petra Callegård - 18 april 2011 14:54

Pållan sköter sig inte riktigt som vi vill just nu =/ Känns som vi backat lite och det är faktiskt ovanligt mitt i kaoset runt henne.

Men kiropraktorn och lite nya krav kan bli så här. Tid... Ge mer tid ...de e ja sket duktig på!!!

Tandläkaren nästa månad också sedan vete sjutton!

Vickan ska ju till Maria och hoppas det går hyfsat där.

Är inne i en svacka med tänket och funderar på att -om det inte går då?


Nya sadeln på bilden =)

Svårt att bestämma mig men får nog aldrig någon som ligger hundra på henne iom allt hopp och studs och till min pris.

Säger det igen

Tur hon är söt =) 



Igår var det däckbyte på hela ekipaget =)

Vickan i fullfart med att hissa upp däcken.

  


Vickans rygg tog lite stryk i helgen och lite illamående på det gjorde att vi kollade upp henne idag. Men blev illa bemött av tidsbokningstanten =/

Ringde först sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle kolla upp henne. Ändå sa tidsbokningstanten att hon tyckte det var onödigt! Vi fick sista tiden! Stackars de som blev sjuka efter oss!!! Sjukvården i ett nötskal! Grrr.


Min telefon åkte i backen i morse för sista gången! Den håller inte att ramla en gång till =/

Nu är den snart i två delar. Den var dålig innan men nu...

Jag har skrivit av tele listan till datorn iaf så jag är redo! Skit! Så dyra saker ska hålla mer än den tid de håller....

 Det får bli silvertejp runt för att sedan användas som kamera =D

Får nog ta Vickans gamla telefon som Nina har haft =) Hållbar va! om jag blir tredje ägare på den ;P haha  


Allergispruta på ons =) skönt, för ögona är lite tjuriga ;)


Lite saknad just nu tillhör nog sinnesstämningen

Fialuttenskrutten <3


Kram och go   

Av Petra Callegård - 16 april 2011 22:28

På kurs i dag med skallevärk, blir aldrig riktigt bra =/

Landade hemma hos mamsen och Kent och fick god mat sedan gick luften ur mig. Efter lite tryck-känning tog jag piller som doktorn rek ;) och somnade nästan vid bordet! Fick gå och lägga mig! Hua starka saker det där ;)


Hämta hund och direkt till pållan.


Har bestämt mig för att gå tillbaka till att lina henne i galopp innan ridning. Jag tror att hon lättare inser att det är ok att galoppera om jag gör så.

Har sista veckan haft motstånd i galoppen som jag inte gillar. Mer än vanligt alltså. Vet ej hur mycket som har med kiropraktorns jobb att göra. I går var det hopp och studs med Vickan =(

Jättelätt att prova ut ny sadel då också!! Eller inte!!


Men iaf linade jag idag först och fick fin galopp i båda varv, sedan red Vickan och fin galopp i höger och efter en stund fin i vänster med. Men tyvärr blev det några tokryck och Vickan sträckte sig i ryggen =(

Apsolut inte bra! Men tillräckligt pigg för att säga att sadeln var ganska ok idag ;)

Igår var den hemsk! ;)


Kurs i mån med. Jag ska knoppa hästman =)


Näe nu är mina polly slut och jag med =)

tror sängen kallar.


Svejs

Ovido - Quiz & Flashcards