petrasmilies

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Bloggtorka...

Av Petra Callegård - 14 juni 2012 17:46

Lite gnälligt just nu, finns alltid de som har det värre osv...


Men en kort uppdatering om läget ska jag göra iaf.


Pållan, finaste Ricky har skadat sig. En regäl vrickning och länden och korset har tyvärr gått tillbaka till sitt sneda läge. Behandling och lång vila blir för mycket nu. Det får vara slutpressat för både pållan och oss nu. Det är inte försvarbart, för Rickys skull, att börja om igen efter sommaren om hon är frisk då...


Med ATG, Freddy och Linda och Björn i ryggen så är processen i gång =(


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Lille Digger har vart inlagd på djursjukhuset sedan i torsdags natt, med en liten permis lör kväll till sön kväll, och kom hem i gårkväll.

Magen har varit helt ur balans. Blåsljud på hjärtat och ont i lederna. Under permisionen fick han så ont i höfterna så han inte kunde resa sig! Akut in igen.

Anaplasmainfektion hittad och behandling insatt. Trolig orsak till alltihop...


Kan väl säga att när jag läser journalen är jag evigt tacksam för försäkringen!


Har tillbringat dagen till att försöka reda ut svinton som ska föreställa hans päls!

Med all välmening badade de honom innan hemgång och vad de hade för schampo vetegudarna =/


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Inget roligt inlägg men så ser det ut.


Tur man har goa vänner och familj som underlättar vardagen.


Kram på er alla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Callegård - 16 februari 2013 12:08

Man kan tro att detta blivit en förkylningsblogg! De sista inläggen har skrivits i förkylningens anda och även detta inlägg skrivs med samma envisa förkylning i kroppen! Penicillinen har gjort en hel del men nu är kroppen sleten :( och trycket i öron...

Av Petra Callegård - 30 januari 2013 10:37

Ja nytt år har det hunnit bli och snö så det räcker har vi också fått. Men varje dag nu är en dag närmre våren :) Ska bli så skönt med vår och sommar!   Allt blir så mycket enklare när mörkret och kylan försvinner. Vore tacksam om alla baciller o...

Av Petra Callegård - 8 november 2012 20:31

Jag är sällan sjuk men nu är jag faktiskt förkyld som bara den! Känner mig inte så sjuk i kroppen, vilket är skönt, men jag kan ju inte åka och smitta ner mitt jobbgäng! Det straffar sig bara när det går runt oss allihop och vi inte blir friska på ...

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H. Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-) Inget är hel...

Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här... Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.   Nu när inte Ricky är med oss lä...

Ovido - Quiz & Flashcards