petrasmilies

Alla inlägg under februari 2012

Av Petra Callegård - 27 februari 2012 18:42

Japp en bom i luften eller en bom högt upp i luften eller tom en bom på backen , måste, alltså bara måste betyda HOPPA.

Absolut inte bara ridas runt den...

Det är pållans filosofi...

Om då ryttaren på ryggen vill bestämma tempot över bommen så existerar inte det för pållan!

Kan själv!

Jo tack! Hon kan, men till vilket pris?

Alltså ryttaren bestämmer! Punkt slut...

En bom på marken var det i dag. Skritta bom är ok tycker hon. Trava bom är ok men åsikterna visar sig och man får jobba och parera som ryttare.

Galoppera bom då?

Jo då, de första sprången var ganska ok sedan kunde hon inte motstå tjusningen att flyga över i ett stort språng....

Skritta över igen, galopp efter.

Mycket parering och halvhalter och ben och hon var jätte duktig tillslut :)


Ricky med den hopplösa bommen ;)


Har varit duktig och ägnat de sista dagarna till att putsa upp mina lädersaker. Phuu vad saker man har. Läderbalsamet tog slut så jag fick en paus :P

Får inköpas i det snaraste så inte andan försvinner...

Min lilla hörna i kammaren. Inte alltid lika välstädad!

 


Förhoppningsvis blir det träning för Camilla på hemmaplan nästa vecka :)

Oj vad skoj det ska bli. Får se vem av oss, Vickan eller jag som rider. Det hänger på att det blir några ekipage om hon ska komma.

Det är ju så att träna vill man, men betala vill man inte ;) 

Jag kan tycka att ridsporten har dyra träningar om man ska träna för en utbildad tränare som själv är på gång i sporten. Men valet har man, det finns billigare alternativ vilket är bra.

Det är väl bara så att mitt sikte är högre än vad min plånbok är tjock ;)

Sedan har jag ju inte den mest alldagliga pålla heller så nu är jag laddad för lite svidande tomhet i plånboken =/


Kram o go

Av Petra Callegård - 25 februari 2012 16:06

Underbara soliga dagar :)


Sadelprovning har det varit i dag. Vi blir så glada av possitiva ord om våra pålla :) Det går åt rätt håll och sadeln kan hon ha ett tag till, ny koll i slutet av Maj.

Det gör ju inget om de andra sadlarna är sålda då!


Fina pållan


Digger i vårsolen

 


Det enda jobbiga med att snön försvinner är MINA GOLV!!!!

Ghaaa Jag dammsög och torkade golv på em och på fm nästa dag såg det ut så här....

 


Jaja men vad gör väl det om hundra år...


Nu är det Twilight stund.


Kram o go 

Av Petra Callegård - 20 februari 2012 19:04

Dagen har gått i Diggers tecken.

Kammning, frisering mellan tårna och runt tassarna, kloklippning och ett bad.

Tror han är nöjd :) medans jag är ledbruten...

Men nu kan mitt dåliga samvete vara lugnt ett tag.


Smile :) godis nu?

 


På tork, aningen självlockig ;)



Puss

 


Kram och go

 

Av Petra Callegård - 19 februari 2012 11:46

Har haft en vecka med ett tjurigt huvud som har envisats med skalledån. Det kommer och går, igår var det ok idag är det här igen :/ Lite tröttsamt faktiskt. Men det kunde vara värre eller ... Nu går jag på sportlov :) eller ett jobbpass på listan men annars ledig. Jag behöver det, ska bli skönt. måste ju spara på mig om jag ska jobba till 75! ;)


Det smälter och droppar ute och jag gillar i massor :)

 

Måste betyda att våren är på gång.


Åt god mat på BLRs årsmöte i fredags, mmm så gott. Trevlig stund hade vi som var där.

 


En tjurig skalles förmiddag ;)

 


Lille Elvis när han är tyst och söt.

Köpte en kompis i plast till honom som han verkligen inte tyckte om :/ Han ville inte gå in i buren när plastis var där... hmm Vi får väl se om han ändrar sig ;)

   


Ska snart upp till pållan som har haft sin vintervila. Tror den har gjort henne gott. Hon är inte arg vid sadling längre och nu sätter vi igång med nya tag och positivt tänk.

PeeWee bettet fungerar och ny sadelprovning på ingång om någon vecka.

Finaste Ricky<3

 


Bjuder på en tokbild på Humle och Dumle som gubben kallar oss ;)


Kram o go so long

Av Petra Callegård - 9 februari 2012 12:10

Vinterbilder

Livet är bra underbart

               

Av Petra Callegård - 9 februari 2012 11:24

Vems fel är det när allt börjar bli mörkt och negativt?

Vems fel är det när ungdomar mår dåligt i sin självkänsla?

Vems fel är det när man tror att det är fel på en själv och ingen annan?

Vems fel är det när man blir illa behandlad i själen?


Inte ditt!


Du är värd allt ljust och positivt.

Din självkänsla ska vara på topp för du är bäst.

Det är inte mer fel på dig än någon annan, ingen är perfekt, men bra som den är.

De som skadar din själ är inte värd dig.


Lite egoism är bra, så länge den inte skadar någon annan.


<3<3<3           <3<3<3

<3                <3<3                <3

<3                      <3                     <3

<3     Så in med det goa i livet :)     <3

<3               In med glädjen.             <3

Ge din energi till de som ger dig bra energi tillbaka.

<3              Du är viktig              <3

<3    Du är värdefull.    <3

Du är bäst precis som du är.

<3            <3

Vi älskar dig

<3

Av Petra Callegård - 2 februari 2012 15:05

Jo nu är det vinter minsan! De har hotat med 30 - 40cm snö!

Men än har det bara snöat så där härligt :) Och solen har vart framme :)

Hoppas de tagit fel de där metrologerna.


Jag har fodrat och släppt ut hästarna och fixat stallet redan. Har tom linat pållan lite. Det stod vänstergaloppsfattningar på schemat i dag!


Digger blir skitig som jag vet inte vad nu när det är snö! Borde ju bli ren då ;) Men vi har spån i stallgången för att pållarna inte ska halka och ni kan ju tänka er Digger och spån och lite fuktig päls!

Resultat

 


Igår fick Vickan äran att rida Nina.

Om hon fick bestämma skulle vi sno Nina för Madde ;) Hon älskar den hästen. Tror faktiskt att Ricky har en konkurent...

 

Dåliga kort, men jag såg inget i kameran när jag fotade, då det var svart som natta ;) så bara att de var med i bild var bra. 


Ny sadelkoll är det dags för på söndag. Inte har jag sålt någon sadel heller :/

Ja ja hoppas den vi har ligger hyfsat ett tag till.


Kram o go

Ovido - Quiz & Flashcards