petrasmilies

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Ekar i musli burken

Av Petra Callegård - 19 april 2012 09:49

Ja himmel vad den hemmagjorda muslin går åt! trodde jag kunde ta lite till frukost efter jobbnatten. Men vad skådar jag... jo en tom musli-burk... Det ekar i den...



Jag gjorde dubbel sats i förrgår kväll!

Det kommer växa fjädrar på ungdommarna ;)

Haha skojade med Vickan när hon frågade om det var svårt att göra muslin. Jag svarade att - Näe jättelätt, bara att köpa en påse fågelmat och rosta i ugnen.

 Hennes min var lite lätt skeptisk men skeden stannade utanför munnen tills jag avslöjade mig ;)


Inte nog med att de festat upp muslin så hade Digger haft fest också. En påse chilinötter och bästa leksakerna Blå och Åsnan i bädden. Tur för han att han väntat med att öppna nötterna ;)


Han kan konsten att se oskyldig ut va...

 


Pållan ska jag åka till  och jag hoppas hon har släppt den totala förvirringen vi hade på lina i förrgår =/

Har i framgångarna känt att galoppen inte kommer genom bakbenen utan hon tar gärna jämfota språng eller kors eller helt enkelt släpper till trav.

Planen var i förrgår att lina henne och låta henne rulla på i galoppen men hon såg stel ut i korset och hade svårt med bak även på lina...

Skittråkigt faktiskt men en vilodag i går kanske gjorde susen :S


Har en teori om att eftersom hon är överrörlig så trillar kotorna lite hit och dit som de inte ska när hon hittar på sitt bus i hagen och kanske även när jag pressar henne vid ridning.  har haft ett antal lufthopp sadan sista träningen som kanske inte är bra för kors och länd där hon varit sne. Och inte nog med det så har hon en knuta på halsen, eller som tränaren misstänkte att det är halskotpelaren som behöver knäckas till!

Jag menar, hallå... var ju nyss där, hos kiropraktorn. Jag får knäppen på detta för min plånbok mår inte bra av detta...

Framgångar i motgångar stärker...eller nåt...

Får se hur läget är i dag.


En dikt som jag hittad. Den kunde jag utantill som liten och den får mig att tänka på finaste Fia <3


<3

   


Kram o go så long

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Callegård - 16 februari 2013 12:08

Man kan tro att detta blivit en förkylningsblogg! De sista inläggen har skrivits i förkylningens anda och även detta inlägg skrivs med samma envisa förkylning i kroppen! Penicillinen har gjort en hel del men nu är kroppen sleten :( och trycket i öron...

Av Petra Callegård - 30 januari 2013 10:37

Ja nytt år har det hunnit bli och snö så det räcker har vi också fått. Men varje dag nu är en dag närmre våren :) Ska bli så skönt med vår och sommar!   Allt blir så mycket enklare när mörkret och kylan försvinner. Vore tacksam om alla baciller o...

Av Petra Callegård - 8 november 2012 20:31

Jag är sällan sjuk men nu är jag faktiskt förkyld som bara den! Känner mig inte så sjuk i kroppen, vilket är skönt, men jag kan ju inte åka och smitta ner mitt jobbgäng! Det straffar sig bara när det går runt oss allihop och vi inte blir friska på ...

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H. Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-) Inget är hel...

Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här... Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.   Nu när inte Ricky är med oss lä...

Ovido - Quiz & Flashcards