petrasmilies

Alla inlägg under februari 2011

Av Petra Callegård - 27 februari 2011 19:22

Jag vill ha att Ricky ska vara normalt ridbar nu med små inslag av hennes tokigheter ;) annars är hon inte hon =P men jag är så sugen på att komma vidare...

Suttit och dreglat över hästarna i både hopp och dressyr från Göteborg och blir så sugen på att bara få känna på något normalt =/

Jag tror forfarande att hon kan komma till sin rätt och att hon har allt vi önskar. Men just nu är jag i svackan jag brukar hamna i då och då =(

Jag vill ha ut mer av Ricky...Jag vet att det finns där...


På tisdag är det massage igen, får se vad hon säger.


Idag har jag skrittat barbacka igen fast bara på hemmabanan. Hon kändes mjuk och fin i båda varven. Passade på att träna halt och ryggning, men mest skritta på framåt.


Nya tag och ny vecka väntar.


Kram och go


Av Petra Callegård - 25 februari 2011 11:50

Jag har varit lite frustrerad i dag! Aldeles för tidigt på dagen till på köpet. Höll på att göra en sådan inpulshandling som med eftertanke inte alls behövdes just idag.

Snart är jag där jag ska vara i humöret efter lite gröt och det snart färdiga kaffet =)


Vadan detta då ?

 Jo, det räckte med att lägga trehundra hos en frisör som inte ser samanhanget mellan frisyren och den som håret sitter på! Är de inte utbildade?

Galen av irritation hade jag bestämt mig för att anfalla ett annat frisörställe och tänkte tvinga dem att fixa till läget. Just då sket jag i att jag skulle få betala igen...

Vilken tur för min plånbok att det hade stängt!

Har nu andats och ätit och insett att det kanske räckte med en hårtvätt och eget fix, så klarar det sig ett par veckor!

Det gällde inte ens mig själv och hornen kom ut i en rasande fart!

Huuu otäckt...


Ikväll ska vi äta kinamat =)

Tredje gången gillt. Ska bli gott.


Har varit några dagar med blandade händelser som ger allehanda olika känslor. Hade en skitdag i tisdags med en sjuk Sudden som nu börjar pigga på sig men har en tuff väg att gå. <3 

Skitdag var det sa Digger och sket inne!!!!

Suck.


Onsdagen var en bra dag. Promenad i solen i skogen med hund och häst och en intressant kväll i BLRs fik för att lyssna på Marina när hon berättade och visade bilder om OS och VM. Jättekul att få se och höra detta =)


Torsdag var en dyr dag =(

Min bil har snart gjort sitt. Å andra sidan har jag lagt så mycket pengar på den sista åren så vi blir nog aldrig av med varandra.


Och idag då med denna härliga start på dagen. =/


Ska snart upp och skritta Ricky lite. Hade vart läge för en promenad för mig ist men jag har skoskav! Vilken tur för mig ;)


Sedan är det hunden som ska ha en promenix. Hur gör jag då med mina skav?

Haha jaja...


Sedan ta hand om mig själv för att sedan få god mat.


Svejs


Av Petra Callegård - 21 februari 2011 19:18

Japp så är det...

Har geggat i hop typ "negerbollssmet" och gottar mig med och en kopp capucino.

Jag är ensam hemma i kväll så gottet är bara till mig, för jag kände att jag behöver det idag.


jag har fortfarande bara kammat halva Digger, har ont i nacken så det skriker om den så tror faktiskt han får vara halv kammad till i mån eller övermån eller...

Kanske inte kammad alls som "straff" för att han bökar och stökar ner ;)

Vickan skulle slänga påsen med päls innan hon lämnade honom ensam, hon i sin tur säger att hon bad pappa...

Resultatet blev att jag fick städa.

Han hade bara varit själv i tre minuter!!!

Innan var han själv ca en timma och hade då tagit min ryggsäck och plockat ut både bok och capucinopåsar och ätit upp mina morötter... de var de sistnämnda som lockade tror ja.

han hade ju för sjutton vart med mig i stallet och inne i ridhuset så han hade fått vara med idag.

Jaja tur för han att han är söt och go och glad <3

 


Va! Är du lite sur på mig matte?

Hjälper ett leende =)

Jaa det gör det ju =)

  


Ridningen för Vickan och Rickan gick i stressens tecken =(


Men när massören, som skulle komma efter ridningen, hade knådat en stund så är det helt förklarligt =( 

Ricky har krummat till musklerna i vinter så det var knutor både här och där =/


Från nacken till svansen. Men visade också sadelstadsömhet.

Jag har haft denna sadel i knappt två år och det är klart att det har hänt mycket med hennes överlinje. Men jag är inte miljonär!

 Hoppsadeln ligger bättre än dressyren.

Får väl lägga ut min älskade dressyrsadel på nätet =(

Måste sälja innan jag kan köpa, hej hoppsadel vad vi ska slåss i dressyren tills dess =/

Suck, lite depp men inte förvånad.

Massage inbokad till henne med bara några dagar mellan så får vi se om det löser sig. Det gör det ju men lite trist är det. Skritt barbacka denna vecka gäller. Kul jul =/


Massagestund

  


Blir mer och mer avslappnad =)

   


Tillslut ser det ut så här =) jäsp <3


Money, money, money   Must be funny   In the rich man's world   Money, money, money ...

 

Ahhaaaaaaaa

 

  


Av Petra Callegård - 21 februari 2011 11:44

Att det ska vara  så lätt att känna skuld.

Det kan aldrig vara nyttigt. Eller , jo det är klart det är nyttigt! hur skulle världen annars se ut?

Men jag personligen har aldeles för lätt att känna skuld och försöka fixa till det som blivit tokigt även om det är till min nackdel.


Maria Falk ringde igår och undrade när vi kom =)

Hon väntade på oss. Jag hade i första planering sagt vecka 8 till henne. Men när jag sedan ringde och anmälde så hade jag ändrat till påsklovet v 17 ist. Jag ska dit v 12 =) och Vickan v 17 alltså.

 Men det är så lätt hänt att det blir så här och hon höll träning när jag ringde så då skrevs det inte direkt, och eftersom jag varit inne på v 8 först så höll jag på att vända ut och in på mig för Marias skull. 


Hon är bara för gullig, och man känner att hon vill hjälpa en med Tok hästen.

Nu hade jag velat hjälpa henne, men med en bil som måste till verkstaden för en broms som ligger på och en häst som inte är igång efter vintern och med en plånbok som laddar för v 12 och 17 så kan jag inte =/

Sedan att det i praktiken inte var inplanerat var jag tvungen att säga till  mig själv att sluta älta!

Jag kan inte fixa till allt som blivit lite tokigt.

Missar händer.

Men jag ser så fruktansvärt mycket fram emot när detär min vecka att njuta och svettas hos Falk.

Jag la skulden åt sidan =)


  


Av Petra Callegård - 20 februari 2011 10:44

Jaha då var det söndag igen...

Veckorna springer iväg men inte kommer vi närmre våren för det =/

Eller... det är klart vi gör men i morse när jag släppte ut pållarna så singlade det ner snö som aldrig förr =/

Kom på mig själv att jag tyckte det va fint och rogivande!

Illa!! ;)

Jag vill ha vår jue   


Melodifestivalen igår... vad sjutton var det  för fel på Sebastian då? Jag gillar honom. Igämförelse med den som slog ut honom så blev jag lite less. Sedan var det Saade =) Vilken "vila ögonen på grabb" ;)


Rihuset var det för pållan och Vickan igår med. Gick så fint i traven men var lite många i "huset" för att testa galoppen. I slutet droppade det av någon och med tre ekipage så la hon sig på ena volten och skulle galoppera. Ricky flippade en aning =/

Det ska ju finnas plats för alla men i en sådan situation känns det som att det  inte finns plats för Rickan =( 

Hon behöver utrymme när hon flippar som hon gjorde igår...

Fick avsluta på lina i två hyfsade galopper.


Just nu är mina tankar på ev veterinäervård igen, men vet också, vis av erfarenhet haha, att hon ska ridas lite mer om ingen hälta syns. Så en månad med träning och en helg hos Falk. Har inte det gett resultat så kan det nog bli en koll. Om hon inte som sagt blir halt..


Massage på måndag gör kanske susen ;)


Ska försöka få till den där kammningen av Digger idag... Suck, vill inte.


Svejs so long =)


Av Petra Callegård - 18 februari 2011 12:14

Är förkyld och har ont i halsen och är något less på läget så jag tar en omgång med gamla hästar igen =)


Hermes

hade jag i ca fyra år, red och tävlade lite klubbisar på honom. Han var en sådan häst som ingen direkt gillade. De flesta ville inte gå in till honom då han hade de fula ovanorna att testa med både bakben, framben, tänder och kropp! Gick på bakbenen vid ridning om han kände för det och vände tvärt och var en pärla i nästa sekund.


Hans ägare och jag red paralellt på honom, jag hade en enorm frihet och kunde rida när jag ville i princip. Han var en ren naturbegåvning i hoppning. Han var ett tag nere i Ungern och var utlånad till någon ryttare (minns ej längre vem) som tävlade med honom.

Han var 170 cm e Herkules.

Jag vann både maskeradtävling, med en så (enligt andra) passande utklädning som "djävulen" och blev även klubbmästare på honom.

Det var ett tungt beslut att lämna honom, han var speciell. Men hade mina egna hästar också och bytte stall på dem så det hade blivit för jobbigt.

Såå fin =)

 


Zorba

hade samma ägare som Hermes och jag var med och hämtade henne då hon var två och ett halvt år. Hon var e Kaliber och var ingen stor häst, ca 155cm. Hon var oerhört charmig. Minns att jag faktiskt fick lära hene att ha roligt och bocka och busa när man red i skogen. Lite av den tröga modellen häst. Jag var med och red in henne och var erbjuden att köpa henne men hon var inte riktigt min typ av häst. Men söt som socker =)

Hon såldes sedan som femåring.

 



Fonzie

ännu en med samma ägare.  Inte alls min typ av häst men red honom ett tag innan jag köpte min egna.

    


Det var några stora pållar som jag lärt mig mycket med.

Under den här tiden köpte jag min första egna häst och slutade efter ett moget övervägande att sköta Zorba och Fonzie då jag hade fem hästar i det stallet och fjordhingsten i ett annat! Behöll Hermes ända till jag köpt loss Fia och faktiskt flyttade mina hästar till ett annat stall. Jag grät när jag slutade på Hermes han var som min <3


Mer en annan gång =)

Av Petra Callegård - 17 februari 2011 20:40

Hoppning i dag =)

Rickys och Vickans första bana ihop =)



 

Mad tanke på att det är Ricky så är jag så nöjd med dem båda <3

Det är bara upp till 60 cm, men med vattenmatta! Det är varken höjder eller hinder som är problemet. Utan denna galopp! Haha iom att den inte funkar helt än så får hon inget flyt i sprången. Och det är travhoppning som gäller att träna på. Galoppen kommer vad det lider... 

Men för ett tag sedan så kom vi inte fram till hindret om hon inte fick ha racerfart!

Så utvecklingen går framåt.


Huvudet har inte vart med mig idag och ont i halsen har jag så någon kammning av Digger har det inte blivit. Men det finns fler dagar.


Kram och go

Av Petra Callegård - 17 februari 2011 11:31

Kom att tänka på en sak när jag åt min grötfrukost...


När jag var yngre så hade jag några "matiga" saker som jag gillade och åt rätt ofta. Undra varför jag slutade äta dem?

Kan det vara för att jag blev vuxen? Eller för att det inte var nyttigt? För jag tror det fortfarande är gott =)

Eller njae kanske inte allt...

Vad säjs om...


Tee med mjölk,socker och en smörad skogaholmsmacka delad i bitar och itryckt i teekoppen!  Idag dricker jag knappt tee! Och om jag gör det så är det bara lite socker i, inget annat!

Eller

Havregryn med mjölk och socker, rakt av som det är! Okokt gröt =/

Eller

Skogaholmsmacka med smör och strösocker!

Eller

Stekt fiskpinne i korvbröd!

Eller

Hemkokad kola i en jätteboll =)


Haha jag var en eller är en gottegris som inte gillar att laga mat =P


Kanske ska ta och prova igenom gamla listan så får jag lite variation på ätandet ;)


Svejs på er

Ovido - Quiz & Flashcards