petrasmilies

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

semester borde va roligt...

Av Petra Callegård - 19 juli 2012 16:01

Regnigare semester får man väl leta efter...

I vanliga fall stör det mig inte så mycket men som läget är i år med en pålla som inte används så är det tristare än annars.


Vet faktiskt inte vad jag ska skriva om men kan komma på mig med att sakna att skriva här. Så idag blir det en liten uppdate.


Jo pållan går i hagen och mår under omständigheterna bra om än med alldeles för rund mage! Men vad gör väl det...

Ricky med flughuvan på sitt sätt... som med allt annat ;) <3

 

Kan känna stor irritation på pappersstyret som tar på tok för lång tid när det gäller. Att jag får och kan ta elendet är illa nog men en ungdom som ska borsta och se älskade pållan och veta att det snart är över är inte männskligt!


Att ta nästa steg att leta häst funkar inte riktigt förren allt är över. Kan inte sticka under stol med att jag gluttar in på Hästnet rätt ofta och kikar efter den perfekta hästen.

Men vad är perfekt häst... Haha jaa vaad vet jag...

Det heter att det är köparens marknad!

Men inser snabbt att det är rikemansköparens marknad isf...

Inte min marknad!

Vi ska ha en hobbyhäst i bra ålder att träna och tävla med. Ej för ung och ej för gammal.

Då är de bara att slanta upp med 80 000 - 150 000!

Tror inte det va!

Jag letar vidare... Förr eller senare dyker det upp en ny stjärna att älska...


<3


Jag semestrar vidare i regnet och funderar på det jag borde göra när jag ändå har tiden...

Skulle kanske skriva en lista...

Näe, jag ser ju vad som ska göras det är viljan som fattas just nu bara.

Men snart så har jag orken till det. Lite itaget så blir det bra.

Det är viktigare att ha hälsan och få må bra så vi tar det i vår takt nu.


Ha det gott


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Callegård - 16 februari 2013 12:08

Man kan tro att detta blivit en förkylningsblogg! De sista inläggen har skrivits i förkylningens anda och även detta inlägg skrivs med samma envisa förkylning i kroppen! Penicillinen har gjort en hel del men nu är kroppen sleten :( och trycket i öron...

Av Petra Callegård - 30 januari 2013 10:37

Ja nytt år har det hunnit bli och snö så det räcker har vi också fått. Men varje dag nu är en dag närmre våren :) Ska bli så skönt med vår och sommar!   Allt blir så mycket enklare när mörkret och kylan försvinner. Vore tacksam om alla baciller o...

Av Petra Callegård - 8 november 2012 20:31

Jag är sällan sjuk men nu är jag faktiskt förkyld som bara den! Känner mig inte så sjuk i kroppen, vilket är skönt, men jag kan ju inte åka och smitta ner mitt jobbgäng! Det straffar sig bara när det går runt oss allihop och vi inte blir friska på ...

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H. Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-) Inget är hel...

Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här... Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.   Nu när inte Ricky är med oss lä...

Ovido - Quiz & Flashcards