petrasmilies

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

=)

Av Petra Callegård - 9 april 2012 14:36

Måste få skryta lite. Och till vem kan jag göra det... jo här, för de som inte vill läsa gör ju inte det ;P


Jag red pållan för Camilla i går och det var ett helt sk normalt pass :)

Jag brukar ha en tendens till att säga att nu tror jag vänster galopp funkar, tills jag kommer till en träning och det inte funkar...

Hemma funkar det säger jag då, haha vem tror på det ;)

Men igår hade hela världen fått titta om de velat, för Ricky skötte sig exemplariskt. Såå Fiin <3

Tre fina vänsterfattningar som gick att arbeta i, inte en miss där. Sedan var högern och traven lika fina de, så pållan var som en "normal" häst igår :) även på träning =)

Men hon är så känslig så minsta vingel från mina hjälper så vinglar hon med, men när jag köpt mer muskler på konsum så kommer det bli bättre ;)

Hon kommer bli den bästa Rickyn som går i ett par hästskor <3


 


Idag har vi skrittat i skogen så våra ömma muskler fick lite vila, kan säga att jag kände av dem. Musklerna alltså ;)


Igårkväll var jag smart nog att ta en lite springrunda, det hjälpte nog lite mot träningsvärken.

Ja jag är såå duktig och försöker fixa flåset lite, Behöver nog ett par dyra skor fast det får vänta lite haha tills jag vet att jag håller i ;)


Nähe nu ska jag hjälpa till att bygga bana och vara funktionär på BLRs klubbhoppning :)


Kram o go


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Callegård - 16 februari 2013 12:08

Man kan tro att detta blivit en förkylningsblogg! De sista inläggen har skrivits i förkylningens anda och även detta inlägg skrivs med samma envisa förkylning i kroppen! Penicillinen har gjort en hel del men nu är kroppen sleten :( och trycket i öron...

Av Petra Callegård - 30 januari 2013 10:37

Ja nytt år har det hunnit bli och snö så det räcker har vi också fått. Men varje dag nu är en dag närmre våren :) Ska bli så skönt med vår och sommar!   Allt blir så mycket enklare när mörkret och kylan försvinner. Vore tacksam om alla baciller o...

Av Petra Callegård - 8 november 2012 20:31

Jag är sällan sjuk men nu är jag faktiskt förkyld som bara den! Känner mig inte så sjuk i kroppen, vilket är skönt, men jag kan ju inte åka och smitta ner mitt jobbgäng! Det straffar sig bara när det går runt oss allihop och vi inte blir friska på ...

:-)

Av Petra Callegård - 18 september 2012 14:30

Det är inte ofta man hittar en känsla direkt när man rider en häst som bara är så självklar att det är hästen med stort H. Hon imponerade inte så stort i hage och stall eller när jag såg henne riden. Men känslan när jag red... :-) Inget är hel...

Av Petra Callegård - 10 september 2012 11:15

Evigheter sedan jag skrev här... Sommaren har gått och vi är inne i hösten nu. Men med en sådan här solig dag som idag så är det helt ok. Jag gillar hösten i övrigt också. Gillar den friska luften och färgerna.   Nu när inte Ricky är med oss lä...

Ovido - Quiz & Flashcards