petrasmilies

Alla inlägg under augusti 2011

Av Petra Callegård - 30 augusti 2011 12:38

Har börjat dagen i ett rasande tempo med morgonfodring och utsläpp, diskat, tvättat och tumlat och vikt tre maskiner tvätt och rengjort ugnen!

Kaffe har också slunkit ner en hel del =)


Min transport har lagt i bromsen och kan ej köras =(

Blir toktrött på sådant!

Tydligen oket som låst sig på ett av däcken. Backa går bra men inte frammåt. Suck... Kan ju inte backa till ridhuset precis.

Inte fattar jag hur man fixar det heller utan får vackert vänta på gubbens tid!...

Ett nytt golv ska in i den också vad det lider, det var ingen hysterisk kris men innan vintern ska det vara klart. Golvet alltså! Oket ska vara klart, helst i förrgår =/


Åker på att ställa in en träning men det kanske var meningen för i gårkväll var pållan varm och tjock på insidan av kotan och kotleden på höger fram =(

Ej halt, men eftersom hon har en kotsenskideknuta på utsidan som kommer och går sedan några år, så blir jag lite extra nojjig.

Vila någon dag så får jag se vad det blir av detta.


Svejs



Av Petra Callegård - 26 augusti 2011 21:36

I går fyllde jag år =)

Börjar bli vuxen ;)

Väcktes av familjen med sång och paket på morgonen.


Kära släkten kom på fika, alltid lika mysigt <3


Blir inte så ofta man träffar sina nära och kära, inte sina vänner heller...

Vänner...

 De som blivit fler och fler för vart år. Vännerna som man träffar sällan men vet precis var man har, vännerna man känt sedan barnsben, vännerna man lärt känna på djupet, vänner man jobbar med, vänner man lärt känna genom barnen, vänner man känner genom hästarna osv...

Listan kan göras lång.

I går fick jag många grattis-hälsningar via facebook, och det är konstigt vad det gör med en när man läser dessa hälsningar...Ett grattis kan skrivas på många sätt, men så som var och en skrivit så ler jag och minns och känner att jag är lyckligt lottad med så många vänner...

Även om man inte umgås så finns de där, vissa mer än andra, men fortfarande mina vänner...

Tänk vilken tur att vi har vänner...


Kram och go <3

Av Petra Callegård - 24 augusti 2011 10:50

Sov till efter kl 10 idag, skönt =)

Kaffe och morgontidningen om en stund, är en go morgonmysstund.

Regnet kommer i skvättar här nu på fm vilket inte var vad jag hade tänkt!

Jag hade tänkt få bort dessa fluglortsprickar och annat smuts på fönstrena idag...

Jaja det hinns nog med =/


Skolor och jobb har kört i gång och den rätta vardagen är ett faktum. Men jag brukar tycka om Augusti, September och Oktober så jag är inte deppig för detta =)


Lilla pållan, ja, hur går det med henne?

Hon fick smaka på Nova-bettet nu i dagarna och än så länge så bara klickade det =)

Hon har inte velat ta det i sin mun innan men nu bestämde jag att så ska det bli och första 20min var lika tokiga som med andra bett men sedan kom hon nog på att detta är snällt mot henne =)

Hon har gått stadigt och fint på det nu och även för Vickan vilket ju är lika viktigt.


En hösthästbild <3

 

Våra fåglar Chuck och Sigrid har fått ny ägare. De kommer att ha det jättebra där, men jag har lärt mig en läxa!

Inga fler djubarn i detta hus som ska byta familj...

Det är inte roligt!

Så mycket djur som jag har haft genom åren så har jag ändå åtagit mig dem "tills döden skiljer oss åt" typ! Vilket kan variera i tidsperspektiv!...

Dessa två godingar föddes hos oss och vart säkert lite värre känslomässigt att sälja, men det ligger långt inne iallafall att inte ta hand om dem själv.

Barnens akvariefiskar gav vi faktiskt bort tillslut då det bara var bökigt och inte kunde skötas tillfrdsställande. Men den som inte vet hur...kan ju få sig ett gott skratt =)

De fick åka till en djuraffär och barnen fick komma och hälsa på dem i några veckor inna de sålde dem ;) Inte illa för barnhjärtanen det inte =)

Men fisk och fågel går inte att jämföra...


Våra godingar som vi har kvar nu

 

Diggerbus då förståss måste ju nämnas också =)

Mitt zoo har blivit mindre...


Kram och go gott folk 



Av Petra Callegård - 18 augusti 2011 13:09

Tiden rullar...


Var på Aledal och tittade på Ulla Håkansson i helgen som var =)

Gahh vad sugen man blir på att få sitta på en sådan fin häst och bara njuta av att allt bara fungerar!

Vill så mycket ...


Jag tycker om min pålla och skulle inte ge upp nu när allt börjar släppa men efter att se essen så känns det som att det aldrig kommer att fungera fullt ut =/


Jag har två små Petror, en på var axel som säger olika saker till mig...

En säger - skaffa en till häst som vi kan njuta av tillsammans.

En säger - vänta med att skaffa till Vickan vet vad hon ska göra efter nian.


Båda alternativen är så rätt...


Drömma går ju men just nu vill jag ha i verkligheten!


Nu ska jag fixa lite nytta sedan rida min bästa pålla =)


 

Svejs


Av Petra Callegård - 10 augusti 2011 16:32

Har nu jobbat tor,lör,sön och tisdag natt. Vilket innebär lite för lite av varan sömn! Men jag trivs med att jobba natt så jag klagar inte. Jag bara märker att jag pratar lite i fel ordning och så där ;)


Har hunnit med att träffa släkten i Oskarshamn, alltid lika mysigt. Vi är många och det gillas =)


Ricky är på uppgång =)

Haha vad ska jag skriva om när hon fungerar helt och hållet? ;)

Vickan hopptränar henne för Marina och det går bara bättre och bättre. Riktigt roligt att se. Jag blir toksugen på att hoppa jag med, men nu stimmar vi inte till det för pållan med två ryttare som hoppar! 

Jag jobbar vidare på dressyren. Hon har blivit så duktig med sina galopper =)

Ja, hon går stadigt framåt i allt just nu =) Härligt.

Nu behöver jag inte tänka så avigt utan nu är det i princip vanlig ridning fast med mycket lyhördhet och känsla. Hon är som en unghäst som utvecklas och utbildas för var dag som går.

Fast unghäst är hon inte! Hon blir 10 år nästa år!


Är hon inte fantastiskt charmig ;)

Smidigt sätt att äta sitt hö på ;P

 

Ska straxt in i duschen för att sedan fara i väg på möte =)

Sedan blir det soffan, typ så här...

 

Kram och go


 

Av Petra Callegård - 4 augusti 2011 21:39

Ja precis som det står så prövar jag att blogga från mobilen.

Inte hemifrån för där finns ingen täckning :O även det vore kanon nu när datorn lever sitt eget liv!


Digger fyller hela 7 år idag :-) Tänk vad fort det går. Det bara rasslar till så har tiden sprungit iväg. Nu skulle det ju vart en bild men det vet i sjutton hur jag får in än ;-)

med tiden i fokus så har min semester också rusat förbi och är nu över. Tillbaka i gamla kängor med jobb och fritid i en enda röra.

Ricky har snart vart i min ägo i fyra år! Det är inte klokt...Tänk vad hon har utvecklats även om det tagit tid så är hon värd det. Just nu gläds vi av att hon förstår vänster galopp nio av tio gånger och inte tvärt om det:-D

Ännu mer tid som gått är att gubben och jag varit förlovade i 20 år nu i aug. Kram till han.

Nu är också denna Test-tid över ;-)

Kram o go

Ovido - Quiz & Flashcards